Wielkie marki: Burberry

Wielkie marki: Burberry

Wielki, sławny i pożądany przedmiot zazdrości – tak w dużym skrócie można podsumować markę Burberry. To firma z wieloletnią tradycją, jedna z najbardziej cenionych w świecie mody.

Sklep Burberry

Reklama

Wiele innych marek patrzy na brytyjskie Burberry z niekłamaną zazdrością. Dlaczego? Odpowiadam na to pytanie i wyjaśniam, z czego słynie ta wielka marka.

Historia marki

Marka Burberry została założona przez Thomasa Burberry. Otworzył on swój pierwszy butik w roku 1856 roku w Basingstoke. Aktualnie sieć ma ponad dwa tysiące sklepów na całym świecie.
W historii marki bardzo istotna jest rola Christophera Baileya. Projektant najpierw pracował dla Donny Karan, potem dla Toma Forda (Gucci). Kolejnym etapem było już projektowanie dla Burberry.
Aktualne zadania projektanta mają olbrzymią skalę. Nadzoruje on ok. 60 męskich i damskich kolekcji (rocznie), a także sprzęt domowy, dodatki czy kosmetyki. Nadzoruje on nawet za wystrój setek sklepów!
Działania Christophera Baileya zostały docenione kilka lat temu. W 2009 roku otrzymał on tytuł Projektanta Roku w ramach British Fashion Award oraz status kawalera Orderu Imperium Brytyjskiego.

Przegląd kolekcji

    • 2003 – odważnie

Dopasowane dzianiny z intarsjami w kształcie kółek i kolory w jednym kolorze – to właśnie podstawa kolekcji z 2003 roku. Ponadto, zrezygnowano z „nieśmiertelnego” nawiązania do trenczu, nawiązując do niego tylko i wyłącznie w jednej kreacji – w sukience z naszytymi kieszeniami.

    • 2006 – metalicznie

W kolekcji sprzed kilku lat pojawiły się zupełne nowości w stylu Burberry. Błyszczące cekiny, opalizująca miedź i metaliczne akcenty – to właśnie zostało zaprezentowane odbiorcom. Warto też dodać, że futurystyczny blask osiągano tu za pomocą zastosowania poprzecznie prążkowanego jedwabiu, co tworzyło piękny efekt.

    • 2008 – inaczej

Przed sześcioma laty z domu mody Burberry wyszła zupełnie inna, nowa kolekcja. Zastosowano zupełnie inna niż do tej pory materiały (tweed, wełna), skupiono się także na bardzo ciemnych, wręcz burych kolorach.

    • 2010 – surowość ze słodyczą

Czy kurtkę „lotnika” można połączyć z plisowanym szyfonem sukienki? Cztery lata temu marka Burberry udowodniła, że owszem – i przy okazji można osiągnąć spektakularny efekt.

Ciekawostki

Nie każdy wie, że założyciel marki Thomas Burberry w 1888 roku opatentował gabardynę, czyli oddychającą, ale mocną i wodoodporną tkaninę. Kilkanaście lat później otrzymał on zamówienie ministerstwa obrony na dostosowanie płaszczy oficerskich do warunków wojny – i tak właśnie powstał trencz. Z czasem stał się on najbardziej znanym i popularnym płaszczem.
„Krata Burberry”, czyli bardzo znany czarno – beżowo czerwony wzór po raz pierwszy pojawił się na podszewce płaszczy marki w roku 1924. Taka podszewka była dowodem na autentyczność produktu. W ciągu wielu kolejnych dekad wzór zmieniano, aby odróżnić go od różnych podróbek.

Nie istnieje większa brytyjska marka, niż Burberry. Dlatego – jeśli tylko szukasz czegoś właśnie z tego kraju, spróbuj najpierw właśnie u nich.

Reklama

Powiązane artykuły

Wielkie marki: Ungaro

Właściciel marki Ungaro podążał z początku we nieco innym kierunku, niż robi to aktualnie. Zmiana była dobrym pomysłem, za którym chowała się szansa wielkiego sukcesu.

Wielkie marki: Pringle of Scotland

Co z tak wielką, modową marką ma wspólnego sweterek – bliźniak, które gwiazdy pokochały markę Pringle of Scotland i za co oraz ile już lat firma ta istnieje na rynku. Ja wiem to wszystko, a ty?

Wielkie marki: Preen

Sięganie po przeróżne inspiracje jest znanym, ale nadal bardzo skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi wielkich gwiazd. I po takie właśnie rozwiązanie sięgnięto w marce Preen. Czy skutecznie?

Wielkie marki: Paul & Joe

Czy wiedziałaś, że markę Paul & Joe założyła… kobieta? A to tylko jedna z ciekawostek, które wiem o tej wielkiej i popularnej firmie. Jeśli kochasz modę, powinnaś znać je wszystkie.

Wielkie marki: Mulberry

Znak rozpoznawczy firmy Mulberry jest jednym z najbardziej wyróżniających się na całym świecie. Poszukują go klientki sklepów vintage, kochają kolekcjonerki i wielbią modowe fanatyczki.

Wielkie marki: Moschino

Wydaje się, że projektanci mody powinni być poważni, zdystansowani, wyważeni… ale to oczywiście nieprawda. Niektórzy, tak jak założyciel marki Moshino, może po prostu śmiać się z mody i tym samym również robić karierę.

Wielkie marki: Marni

Nie każda marka modowa zaczynała swoją karierę poprzez założenie firmy „ot tak”. Niektóre korzystały najpierw z pomocy marek o wyrobionej już pozycji. Tak postąpiono z Marni – ale czy była to dobra decyzja?

Wielkie marki: Marchesa

Idealna sukienka, piękna kreacja, fenomenalna suknia – jakkolwiek nazwać by efekty działań projektantek „Marchesa”, niezmiennie budzą zachwyt wśród kobiet. Klasyka czy oryginalność – co stoi za tym sukcesem?

Wielkie marki: Liberty

Gdybyś urodziła się ponad sto lat temu, mogłabyś, jak dzisiaj, po prostu wejść do domu mody Liberty. Ale wtedy kupiłabyś nie sukienkę, lecz na przykład… stolik do salonu. Jak firma przeszła tak ogromną przemianę i kto za nią stał?

Wielkie marki: Lanvin

Czy marka, która ma ponad 100 lat, może produkować dzisiaj coś modnego? Ci, którzy znają produkty firmy Lanvin, mogą odpowiedzieć pytaniem: „A czy po nocy przychodzi dzień?”. Obie odpowiedzi są równie oczywiste.

Wielkie marki: Guess

Rekordowa ilość sklepów, inspiracja najpiękniejszymi kobietami świata, wielobranżowość – to przepis na sukces według marki Guess. Z takiego przepisu musi wyjść smakowity kąsek dla wielu pasjonatek mody.

Najnowsze artykuły

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top