Reklama
Wiele innych marek patrzy na brytyjskie Burberry z niekłamaną zazdrością. Dlaczego? Odpowiadam na to pytanie i wyjaśniam, z czego słynie ta wielka marka.
Historia marki
Marka Burberry została założona przez Thomasa Burberry. Otworzył on swój pierwszy butik w roku 1856 roku w Basingstoke. Aktualnie sieć ma ponad dwa tysiące sklepów na całym świecie.
W historii marki bardzo istotna jest rola Christophera Baileya. Projektant najpierw pracował dla Donny Karan, potem dla Toma Forda (Gucci). Kolejnym etapem było już projektowanie dla Burberry.
Aktualne zadania projektanta mają olbrzymią skalę. Nadzoruje on ok. 60 męskich i damskich kolekcji (rocznie), a także sprzęt domowy, dodatki czy kosmetyki. Nadzoruje on nawet za wystrój setek sklepów!
Działania Christophera Baileya zostały docenione kilka lat temu. W 2009 roku otrzymał on tytuł Projektanta Roku w ramach British Fashion Award oraz status kawalera Orderu Imperium Brytyjskiego.
Przegląd kolekcji
- 2003 – odważnie
Dopasowane dzianiny z intarsjami w kształcie kółek i kolory w jednym kolorze – to właśnie podstawa kolekcji z 2003 roku. Ponadto, zrezygnowano z „nieśmiertelnego” nawiązania do trenczu, nawiązując do niego tylko i wyłącznie w jednej kreacji – w sukience z naszytymi kieszeniami.
- 2006 – metalicznie
W kolekcji sprzed kilku lat pojawiły się zupełne nowości w stylu Burberry. Błyszczące cekiny, opalizująca miedź i metaliczne akcenty – to właśnie zostało zaprezentowane odbiorcom. Warto też dodać, że futurystyczny blask osiągano tu za pomocą zastosowania poprzecznie prążkowanego jedwabiu, co tworzyło piękny efekt.
- 2008 – inaczej
Przed sześcioma laty z domu mody Burberry wyszła zupełnie inna, nowa kolekcja. Zastosowano zupełnie inna niż do tej pory materiały (tweed, wełna), skupiono się także na bardzo ciemnych, wręcz burych kolorach.
- 2010 – surowość ze słodyczą
Czy kurtkę „lotnika” można połączyć z plisowanym szyfonem sukienki? Cztery lata temu marka Burberry udowodniła, że owszem – i przy okazji można osiągnąć spektakularny efekt.
Ciekawostki
Nie każdy wie, że założyciel marki Thomas Burberry w 1888 roku opatentował gabardynę, czyli oddychającą, ale mocną i wodoodporną tkaninę. Kilkanaście lat później otrzymał on zamówienie ministerstwa obrony na dostosowanie płaszczy oficerskich do warunków wojny – i tak właśnie powstał trencz. Z czasem stał się on najbardziej znanym i popularnym płaszczem.
„Krata Burberry”, czyli bardzo znany czarno – beżowo czerwony wzór po raz pierwszy pojawił się na podszewce płaszczy marki w roku 1924. Taka podszewka była dowodem na autentyczność produktu. W ciągu wielu kolejnych dekad wzór zmieniano, aby odróżnić go od różnych podróbek.
Nie istnieje większa brytyjska marka, niż Burberry. Dlatego – jeśli tylko szukasz czegoś właśnie z tego kraju, spróbuj najpierw właśnie u nich.
Napisz komentarz