Reklama
Warto poznać tę markę bliżej – czym jeszcze może zaskoczyć?
Historia marki
Firma Céline powstała w roku 1945 i została założona przez Céline Vipiana. Marka przez większość czasu istnienia nie przynosiła zbyt wielkich dochodów. W końcu firma LVMH (będąca właścicielem firmy od 1996) oddała kierowanie marką nowemu dyrektorowi kreatywnemu Phoebe Philo.
W 2006 roku projektantka zrezygnowała z tej funkcji. Jednak w trakcie tych kilku lat swoich rządów przemieniła markę w jeden z najbardziej wpływowych domów mody.
Przegląd kolekcji
Marka Céline funkcjonowała przez wiele lat, podczas których zdołała wyprodukować wiele ciekawych kolekcji. Warto im się przyjrzeć.
- 1998 – klasyczna elegancja
Ołówkowy krój spódnic, modne odcienie brązu, eleganckie swetry bliźniaki i kołnierz z lisa – tak kilkanaście lat temu prezentowała się elegancja w ujęciu marki Céline.
- 2005 – inspiracja latami 60-tymi
W kolekcji sprzed dziewięciu lat projektanci marki inspirowali się latami 60-tymi. Granatowy top z jedwabnego dżerseju, rękawy o podwójnych kolorach, łezkowate wycięcia na plecach – wszystko to plus spódnice o kroju litery A bardzo konkretnie wskazywało na tendencje marki.
- 2008 – sport plus elegancja
Sześć lat temu nowa projektantka firmy – Ivana Omazic, spróbowała połączyć elementy wysokiego krawiectwa ze strojami sportowymi. Choć zadanie to było trudne, to efekt był imponujący. Jaskrawe kolory, paski krzyżujące się w talii i rozkloszowane doły sukienek fenomenalnie się uzupełniały.
Marka Céline dzisiaj
W swoich najnowszych kolekcjach marka Céline znowu stawia na elegancję, choć momentami pojawia się również ślad nowych inspiracji. Kolekcję otwierają długie, idealnie skrojone i czarne jak noc płaszcze, potem prezentowane są bardzo szerokie spodnie, efektowne swetry i ciekawe bluzki– wszystko utrzymane w chłodnej gamie kolorystycznej.
Niewątpliwą zaletą marki wciąż pozostaje wysoka jakość tkanin, które używane są do produkcji ubrań. Delikatne, ale mocne i dobrze skrojone – czyli właśnie takie, jakie powinny być.
Ciekawostka
Jednym z najbardziej rozchwytywanych produktów marki jest torba znana pod nazwą Boston Bag.
Trochę elegancji, trochę sportu, trochę magii… i bardzo dużo klasy. To wybuchowa mieszanka, dzięki której marka Céline utrzymuje się na szczycie.
Napisz komentarz