Wielkie marki: Guess

Wielkie marki: Guess

Z cała pewnością kojarzysz markę „Guess”. Ale czy wiesz dokładnie, kiedy powstała ta firma i co jest jej głównym produktem sprzedażowym? Jeśli nie, koniecznie nadrób zaległości.

Reklama

Z całą pewnością warto to zrobić – prawe wielbicielki mody powinny bowiem nie tylko wiedzieć, co „w modowej trawie piszczy”, ale i orientować się w historii i stylach poszczególnych marek.

Garść faktów

Marka Guess powstała w roku 1981. Założyli ją czterej bracia: Paul, Georges, Armando oraz Maurice.
Firma ma 1000 sklepów na całym świecie i przynosi dochód w wysokości… 2,1 mld dolarów rocznie (według danych za 2009 rok). W reklamach marki wielokrotnie występowały wielkie gwiazdy: Claudia Shiffer, Carla Bruni, Anna Nicole Smith czy Paris Hilton. Co więcej, firma Guess postawiła na lokowanie swoich produktów także w wielkich produkcjach filmowych.

Cechy marki

Firma Guess jest właścicielem wielu marek – produkuje zatem nie tylko damskie ubrania, ale także kosmetyki, akcesoria, ubrania dziecięce, asortyment luksusowy i odzież męską. Nie zmienia to jednak faktu, że można w niej znaleźć kilka cech charakterystycznych. Z czego zatem najbardziej znana jest ta marka?

  • Produkcja dżinsów. Od początku działalności swojej firmy do roku 1982 sprzedano dżinsy tej marki za blisko 12 mln dolarów (warto przypomnieć, że została ona założona rok wcześniej). Dżinsy są „motywem przewodnim” firmy, która ciągle stara się poprawić rodzaj farbowania i produkować coraz bardziej innowacyjne kolory.
  • Blondynki. Firma Guess przez wiele lat swojej największej promocji firmy bardzo wyraźnie stawiała na zmysłowe blondynki, które reklamowały ich produkty. Jedną z nich była Anna Nikole Smith, która specjalnie dla tej firmy fotografowana była w stylizacjach kojarzących się z Marylin Monroe.
  • Kobiecość. Ubrania marki Guess mają od zawsze „za zadanie” podkreślać kobiecość i zmysłowość. Nie ma tutaj miejsca na męskie akcenty, są za to ubrania, które bardzo konkretnie zwracają uwagę na pewne części ciała. Z pewnością działa tak top bez ramiączek, szpilki i obcisłe dżinsy czy kabaretki w połączeniu z postrzępioną minispódniczką.

Czy to produkt dla ciebie?

Wiele kobiet zastanawia się, czy ubrania marki Guess, tak bardzo podkreślające kobiecą figurę, są właściwie… dla nich. Warto jednak pamiętać, że w ofercie marki są nie tylko topy podkreślające biust czy ostentacyjnie krótkie spódnice. Można tam zaleźć również całą masę perfekcyjnych, dobrych gatunkowo i podkreślających figurę dżinsów. A taki ciuch powinien znaleźć się w szafie każdej z nas.

Ktoś kiedyś stwierdził, że motto firmy Guess powinno brzmieć: „Ubierasz nasze ubrania, więc bądź ostrożna” – w nawiązaniu do zmysłowości. Cóż, zdecydowanie warto zaryzykować!

Oceń artykuł

Wielkie marki: Guess 0/5 (0 głosy)

Reklama

Powiązane artykuły

Wielkie marki: Ungaro

Właściciel marki Ungaro podążał z początku we nieco innym kierunku, niż robi to aktualnie. Zmiana była dobrym pomysłem, za którym chowała się szansa wielkiego sukcesu.

Wielkie marki: Pringle of Scotland

Co z tak wielką, modową marką ma wspólnego sweterek – bliźniak, które gwiazdy pokochały markę Pringle of Scotland i za co oraz ile już lat firma ta istnieje na rynku. Ja wiem to wszystko, a ty?

Wielkie marki: Preen

Sięganie po przeróżne inspiracje jest znanym, ale nadal bardzo skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi wielkich gwiazd. I po takie właśnie rozwiązanie sięgnięto w marce Preen. Czy skutecznie?

Wielkie marki: Paul & Joe

Czy wiedziałaś, że markę Paul & Joe założyła… kobieta? A to tylko jedna z ciekawostek, które wiem o tej wielkiej i popularnej firmie. Jeśli kochasz modę, powinnaś znać je wszystkie.

Wielkie marki: Mulberry

Znak rozpoznawczy firmy Mulberry jest jednym z najbardziej wyróżniających się na całym świecie. Poszukują go klientki sklepów vintage, kochają kolekcjonerki i wielbią modowe fanatyczki.

Wielkie marki: Moschino

Wydaje się, że projektanci mody powinni być poważni, zdystansowani, wyważeni… ale to oczywiście nieprawda. Niektórzy, tak jak założyciel marki Moshino, może po prostu śmiać się z mody i tym samym również robić karierę.

Wielkie marki: Marni

Nie każda marka modowa zaczynała swoją karierę poprzez założenie firmy „ot tak”. Niektóre korzystały najpierw z pomocy marek o wyrobionej już pozycji. Tak postąpiono z Marni – ale czy była to dobra decyzja?

Wielkie marki: Marchesa

Idealna sukienka, piękna kreacja, fenomenalna suknia – jakkolwiek nazwać by efekty działań projektantek „Marchesa”, niezmiennie budzą zachwyt wśród kobiet. Klasyka czy oryginalność – co stoi za tym sukcesem?

Wielkie marki: Liberty

Gdybyś urodziła się ponad sto lat temu, mogłabyś, jak dzisiaj, po prostu wejść do domu mody Liberty. Ale wtedy kupiłabyś nie sukienkę, lecz na przykład… stolik do salonu. Jak firma przeszła tak ogromną przemianę i kto za nią stał?

Wielkie marki: Lanvin

Czy marka, która ma ponad 100 lat, może produkować dzisiaj coś modnego? Ci, którzy znają produkty firmy Lanvin, mogą odpowiedzieć pytaniem: „A czy po nocy przychodzi dzień?”. Obie odpowiedzi są równie oczywiste.

Najnowsze artykuły

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top