Wielkie marki: Marni

Wielkie marki: Marni

Włoska marka Marni charakteryzuje się trzema ważnymi cechami. To oryginalne zestawienia kolorów, ekscentryczny nadruk oraz bardzo staranne wykończenie detali. Tym aspektom zawdzięcza zapewne swój duży sukces.

Reklama

O tej marce warto jednak dowiedzieć się czegoś więcej, ponieważ z całą pewnością nie jest to „nudna” firma.

Historia marki

Pierwsza kolekcja Marni została zaprezentowana w roku 1994 przez Consuelo Castiglioni. Już wtedy marka odniosła wielki sukces i cieszyła się zwłaszcza uznaniem młodszych klientów. Kolekcja została nazwana „hippie de luxe” i szybko stałą się symbolem wielokulturowym inspiracji.

Przegląd kolekcji

Obecnie marka Marni jest niezależną linią (z początku była „odgałęzieniem” firmy Milanese Ciwi Furs). Warto poznać jej kolekcje z przeszłości:

    • 1999 – delikatna wrażliwość

Jedwabne sukienki, wisienkowy wzór, bezrękawnik z organdyny i zupełnie niepasujące, ciężkie buty– taki styl musiał spotkać się z zachwytem młodych ludzi, choć niekoniecznie przypadł do gustu kobietom szukającym stonowanej elegancji.

    • 2005 – żakiety, płaszcze i marszczona suknia

W kolekcji z 2005 zaprezentowano głównie króciutkie żakiety i luźne płaszcze, więc pojawienie się długiej, marszczonej sukni wieczorowej wywołało duże zainteresowanie. I słusznie, bo kreacja w kolorze mięty była rzeczywiście fascynująca.

    • 2008 – marmurki

Sześć lat temu marka Marni zaprezentowała stworzoną ręcznie kolekcję, w której dominowały zupełne nowości. Nierównomierne wzory, nowoczesne faktury i geometryczne kształty, a wszystko to na strojach o bardzo prostym kroju.

Marni dzisiaj

W najnowszej kolekcji Marni odchodzi się od oryginalnych wzorów graficznych, postawiono bowiem raczej na efektowne połączenia kolorów. Czerń skomponowana z intensywną czerwienią, butelkowa zieleń z szarościami, a w tym wszystkim – żywy odcień granatu. Dużą rolę zwracają na siebie oryginalne kroje. Niektóre stylizacje nawiązują wyraźnie do stylu sportowego, mieszają się również faktury. Całość jest stonowana kolorystyczne, ale jednak zwraca na siebie uwagę. To coś dla kobiet eleganckich, które jednak kochają domieszkę oryginalności.

Nie musisz mieć „nastu” lat, aby korzystać z kolekcji Marni. Wręcz przeciwnie – aktualne kolekcje dowodzą, że projektanci zaczynają skupiać się także nad bardziej klasycznymi projektami.

Oceń artykuł

Wielkie marki: Marni 0/5 (0 głosy)

Reklama

Powiązane artykuły

Wielkie marki: Ungaro

Właściciel marki Ungaro podążał z początku we nieco innym kierunku, niż robi to aktualnie. Zmiana była dobrym pomysłem, za którym chowała się szansa wielkiego sukcesu.

Wielkie marki: Pringle of Scotland

Co z tak wielką, modową marką ma wspólnego sweterek – bliźniak, które gwiazdy pokochały markę Pringle of Scotland i za co oraz ile już lat firma ta istnieje na rynku. Ja wiem to wszystko, a ty?

Wielkie marki: Preen

Sięganie po przeróżne inspiracje jest znanym, ale nadal bardzo skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi wielkich gwiazd. I po takie właśnie rozwiązanie sięgnięto w marce Preen. Czy skutecznie?

Wielkie marki: Paul & Joe

Czy wiedziałaś, że markę Paul & Joe założyła… kobieta? A to tylko jedna z ciekawostek, które wiem o tej wielkiej i popularnej firmie. Jeśli kochasz modę, powinnaś znać je wszystkie.

Wielkie marki: Mulberry

Znak rozpoznawczy firmy Mulberry jest jednym z najbardziej wyróżniających się na całym świecie. Poszukują go klientki sklepów vintage, kochają kolekcjonerki i wielbią modowe fanatyczki.

Wielkie marki: Moschino

Wydaje się, że projektanci mody powinni być poważni, zdystansowani, wyważeni… ale to oczywiście nieprawda. Niektórzy, tak jak założyciel marki Moshino, może po prostu śmiać się z mody i tym samym również robić karierę.

Wielkie marki: Marchesa

Idealna sukienka, piękna kreacja, fenomenalna suknia – jakkolwiek nazwać by efekty działań projektantek „Marchesa”, niezmiennie budzą zachwyt wśród kobiet. Klasyka czy oryginalność – co stoi za tym sukcesem?

Wielkie marki: Liberty

Gdybyś urodziła się ponad sto lat temu, mogłabyś, jak dzisiaj, po prostu wejść do domu mody Liberty. Ale wtedy kupiłabyś nie sukienkę, lecz na przykład… stolik do salonu. Jak firma przeszła tak ogromną przemianę i kto za nią stał?

Wielkie marki: Lanvin

Czy marka, która ma ponad 100 lat, może produkować dzisiaj coś modnego? Ci, którzy znają produkty firmy Lanvin, mogą odpowiedzieć pytaniem: „A czy po nocy przychodzi dzień?”. Obie odpowiedzi są równie oczywiste.

Wielkie marki: Guess

Rekordowa ilość sklepów, inspiracja najpiękniejszymi kobietami świata, wielobranżowość – to przepis na sukces według marki Guess. Z takiego przepisu musi wyjść smakowity kąsek dla wielu pasjonatek mody.

Najnowsze artykuły

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top