Wielkie marki: Moschino

Wielkie marki: Moschino

„Nieznośny chłopiec mody” – tak właśnie prasa nazwała założyciela marki Moschino. Kim był, jakie było jego życie i jakie kolekcje wychodziły spod jego ręki? I jak dziś tworzy marka?

Reklama

Warto poznać wszystkie te informacje – jeśli tylko lubisz pożądać za modą, taka wiedza będzie dla ciebie cennym nabytkiem.

Historia marki

Marka Moschino powstała w roku 1983, założył ją Franco Moschino. Od początku była to marka inna, niż wszystkie inne – skupiała się na humorystycznym podejściu do mody. Jego kreacje były żywe, prowokujące i oryginalne.
Franco Moschino rozpoczął swoją karierę od rozpoczęcia nauki w Akademii Sztuk Pięknych w Mediolanie. Po jej ukończeniu przez kilka lat pracował jako ilustrator dla Versace, później już eksperymentował z własną marką.
Projektant zmarł w wieku 44 lat, a kierowaniem firmą zajęła się jego wieloletnia współpracownica i przyjaciółka, Rosella Jardini. Obecnie marka Moschino jest częścią grupy Aeffe.

Przegląd kolekcji

Niemalże wszystkie projekty firmy Moschino były nad wyraz oryginalne. Warto przyjrzeć im się bliżej:

    • 1988 – przypadek i zabawa

W tej kolekcji, wypuszczonej na rynek jeszcze przez stworzyciela marki, wyraźnie przebrzmiewa zabawa stylem i modą. Moschino wykorzystuje surrealizm i efektywne zestawienia, by osiągnąć bardzo ciekawe efekty. Niektóre kreacje były nad wyraz wyszukane – jak na przykład okrycie głowy wykonane z pluszowych maskotek (już kultowe) albo kreacja ozdobiona krzyżującymi się nożami i widelcami.

    • 1997 – tajemniczo

Kreacja, która otworzyła pokaz Moschino w roku 1997, zrobiła ogromne wrażenie na wszystkich odbiorcach – była jak utkana z kwiatów i miała symbolizować przemijanie piękna. Kolejne zestawy również zachwycały – spodnium i kapelusz stetson z maskującym wzorem ceglastej ściany czy fotograficzne nadruki przypominające ogrodników.

    • 2001 – na okładce

Jedną z najbardziej charakterystycznych kreacji z roku 2001 była suknia w stylu flamenco, z falbaniastymi rękawami i zdobieniach z kolorowych okładek kolorowych magazynów.

    • 2004 – Chanel

Tym razem projektanci marki bawią się stylem Chanel. Intensywnie fioletowy płaszcz o klasycznym kroku, futrzane etole umieszczone na jednym ramieniu czy żakiety z kokardą na szyi – wszystko to można było zobaczyć podczas tego fenomenalnego pokazu.

    • 2011 – plamy, pasy, marszczenia

W kolekcji sprzed trzech lat zaprezentowano prawdziwą mieszankę kolorów i stylów. Tulipanowa spódnica, czerwono – biały gorset przypominający bielizna, marynarka zawierająca wzory z obu tych ubrań i czerwona apaszka w grochy.

Kochasz oryginalność? A może uważasz się za przewrotną i zamiast klasyki wolisz modowe wyzwania? Jeśli odpowiadasz na te wszystkie pytania: tak, to koniecznie musisz zapoznać się z kolekcjami Moschino.

Oceń artykuł

Wielkie marki: Moschino 0/5 (0 głosy)

Reklama

Powiązane artykuły

Wielkie marki: Ungaro

Właściciel marki Ungaro podążał z początku we nieco innym kierunku, niż robi to aktualnie. Zmiana była dobrym pomysłem, za którym chowała się szansa wielkiego sukcesu.

Wielkie marki: Pringle of Scotland

Co z tak wielką, modową marką ma wspólnego sweterek – bliźniak, które gwiazdy pokochały markę Pringle of Scotland i za co oraz ile już lat firma ta istnieje na rynku. Ja wiem to wszystko, a ty?

Wielkie marki: Preen

Sięganie po przeróżne inspiracje jest znanym, ale nadal bardzo skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi wielkich gwiazd. I po takie właśnie rozwiązanie sięgnięto w marce Preen. Czy skutecznie?

Wielkie marki: Paul & Joe

Czy wiedziałaś, że markę Paul & Joe założyła… kobieta? A to tylko jedna z ciekawostek, które wiem o tej wielkiej i popularnej firmie. Jeśli kochasz modę, powinnaś znać je wszystkie.

Wielkie marki: Mulberry

Znak rozpoznawczy firmy Mulberry jest jednym z najbardziej wyróżniających się na całym świecie. Poszukują go klientki sklepów vintage, kochają kolekcjonerki i wielbią modowe fanatyczki.

Wielkie marki: Marni

Nie każda marka modowa zaczynała swoją karierę poprzez założenie firmy „ot tak”. Niektóre korzystały najpierw z pomocy marek o wyrobionej już pozycji. Tak postąpiono z Marni – ale czy była to dobra decyzja?

Wielkie marki: Marchesa

Idealna sukienka, piękna kreacja, fenomenalna suknia – jakkolwiek nazwać by efekty działań projektantek „Marchesa”, niezmiennie budzą zachwyt wśród kobiet. Klasyka czy oryginalność – co stoi za tym sukcesem?

Wielkie marki: Liberty

Gdybyś urodziła się ponad sto lat temu, mogłabyś, jak dzisiaj, po prostu wejść do domu mody Liberty. Ale wtedy kupiłabyś nie sukienkę, lecz na przykład… stolik do salonu. Jak firma przeszła tak ogromną przemianę i kto za nią stał?

Wielkie marki: Lanvin

Czy marka, która ma ponad 100 lat, może produkować dzisiaj coś modnego? Ci, którzy znają produkty firmy Lanvin, mogą odpowiedzieć pytaniem: „A czy po nocy przychodzi dzień?”. Obie odpowiedzi są równie oczywiste.

Wielkie marki: Guess

Rekordowa ilość sklepów, inspiracja najpiękniejszymi kobietami świata, wielobranżowość – to przepis na sukces według marki Guess. Z takiego przepisu musi wyjść smakowity kąsek dla wielu pasjonatek mody.

Najnowsze artykuły

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top