Wielkie marki: Pucci

Wielkie marki: Pucci

Wzory – to właśnie one są motywem przewodnim marki, która zdobyła uznanie na całym świecie. Żywe, nowe, świeże i zachwycające wzornictwo to coś, z czym z całą pewnością musisz się zapoznać.

Sklep Pucci

Reklama

Oprócz podstawowym informacji, mamy dla ciebie też kilka interesujących ciekawostek oraz przegląd starych i najnowszych kolekcji – czyli wszystko to, co podążająca za modą kobieta powinna wiedzieć.

Historia marki

Nie wszyscy wiedzą, że jedna z najsłynniejszych marek powstała właściwie… przez przypadek. Wszystko zaczęło się bowiem od tego, że jej założyciel, podczas szkolenia na pilota włoskich sił powietrznych, został sfotografowany w stroju własnego projektu. Co więcej, jego zdjęcia błyskawicznie znalazły się w znanym modowym magazynie „Harpe’s Bazaar”. Oszołomiony takim obrotem sprawy Emilio Pucci porzucił karierę pilota i otworzył swoją własną firmę.
Ubrania Pucciego bardzo różniły się od innych, co sprawiło, że pokochały je gwiazdy wielkiego formatu. Marylin Monroe, Audrey Hepburn czy Jackie Kennedy Onassis – trudno wyobrazić sobie większą reklamę marki, niż noszenie ubrań danej firmy przez takie właśnie osobistości.
Kiedy na rynku pojawiło się zainteresowanie minimalizmem, moda „na Pucciego” nieco zmalała. W 2000 roku większościowy pakiet akcji firmy został wykupiony przez koncern LVMH. Obecnie dyrektorem artystycznym jest Peter Dundas.

Przegląd kolekcji

W ciągu wielu lat swojego istnienia, dom mody Pucci wydał wiele przepięknych kolekcji. Warto zapoznać się choć z trzema:

    • 1966 – szaleństwo wzorów

To właśnie w późnych latach sześćdziesiątych Pucci zaprojektował kostiumy kąpielowe i stroje plażowe w znane wzory. „Kreacje” szybko zdobyły uznanie krytyków i miłość pań. Ze względu na niską wagę strojów, były one bardzo chętnie zabierane na różne wyjazdy – opcja idealna na wakacje.

    • 2002 – zawijasy w prostocie

W 2002 roku zaprezentowano ostatnią kolekcję Julio Espady, dyrektora artystycznego marki od 2000 roku. Kolekcja była prosta krojem, ale jednocześnie bardzo zwracała na siebie uwagę dzięki użyciu charakterystycznych wzorów. Mozaiki, zawijasy i marmurkowe barwienia spodobały się odbiorcom.

    • 2006 – purpura i czerń

Ta kolekcja była przejawem dopasowywania się marki do najnowszych wymagań rynku. Powtarzające się często wzory zostały zastąpione przez spiralne nowości, a gama kolorystyczna została poszerzona o nowe opcje – między innymi o czerń oraz parmeński fiolet. Zauważono także nowe podejście do krojów.

Pucci dzisiaj

Do tej pory ta włoska marka zachwycała i zaskakiwała najnowszymi wzorami – nie inaczej jest w najnowszej kolekcji. Gęste wzory, fascynujące, jaskrawe kolory i wszystko to podkreślone pięknymi, grubymi futrami – taki jest Pucci dzisiaj. Zachwycający.

Kreacje Pucci są idealne dla kobiet, które chcą podkreślić swoją kobiecość w bardzo delikatnym, ale jednocześnie wyrazistym stylu. Brzmi zachęcająco? Zatem ruszaj na zakupy.

Oceń artykuł

Wielkie marki: Pucci 0/5 (0 głosy)

Reklama

Powiązane artykuły

Wielkie marki: Ungaro

Właściciel marki Ungaro podążał z początku we nieco innym kierunku, niż robi to aktualnie. Zmiana była dobrym pomysłem, za którym chowała się szansa wielkiego sukcesu.

Wielkie marki: Pringle of Scotland

Co z tak wielką, modową marką ma wspólnego sweterek – bliźniak, które gwiazdy pokochały markę Pringle of Scotland i za co oraz ile już lat firma ta istnieje na rynku. Ja wiem to wszystko, a ty?

Wielkie marki: Preen

Sięganie po przeróżne inspiracje jest znanym, ale nadal bardzo skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi wielkich gwiazd. I po takie właśnie rozwiązanie sięgnięto w marce Preen. Czy skutecznie?

Wielkie marki: Paul & Joe

Czy wiedziałaś, że markę Paul & Joe założyła… kobieta? A to tylko jedna z ciekawostek, które wiem o tej wielkiej i popularnej firmie. Jeśli kochasz modę, powinnaś znać je wszystkie.

Wielkie marki: Mulberry

Znak rozpoznawczy firmy Mulberry jest jednym z najbardziej wyróżniających się na całym świecie. Poszukują go klientki sklepów vintage, kochają kolekcjonerki i wielbią modowe fanatyczki.

Wielkie marki: Moschino

Wydaje się, że projektanci mody powinni być poważni, zdystansowani, wyważeni… ale to oczywiście nieprawda. Niektórzy, tak jak założyciel marki Moshino, może po prostu śmiać się z mody i tym samym również robić karierę.

Wielkie marki: Marni

Nie każda marka modowa zaczynała swoją karierę poprzez założenie firmy „ot tak”. Niektóre korzystały najpierw z pomocy marek o wyrobionej już pozycji. Tak postąpiono z Marni – ale czy była to dobra decyzja?

Wielkie marki: Marchesa

Idealna sukienka, piękna kreacja, fenomenalna suknia – jakkolwiek nazwać by efekty działań projektantek „Marchesa”, niezmiennie budzą zachwyt wśród kobiet. Klasyka czy oryginalność – co stoi za tym sukcesem?

Wielkie marki: Liberty

Gdybyś urodziła się ponad sto lat temu, mogłabyś, jak dzisiaj, po prostu wejść do domu mody Liberty. Ale wtedy kupiłabyś nie sukienkę, lecz na przykład… stolik do salonu. Jak firma przeszła tak ogromną przemianę i kto za nią stał?

Wielkie marki: Lanvin

Czy marka, która ma ponad 100 lat, może produkować dzisiaj coś modnego? Ci, którzy znają produkty firmy Lanvin, mogą odpowiedzieć pytaniem: „A czy po nocy przychodzi dzień?”. Obie odpowiedzi są równie oczywiste.

Wielkie marki: Guess

Rekordowa ilość sklepów, inspiracja najpiękniejszymi kobietami świata, wielobranżowość – to przepis na sukces według marki Guess. Z takiego przepisu musi wyjść smakowity kąsek dla wielu pasjonatek mody.

Najnowsze artykuły

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top