Sklep Pucci

Reklama

Oprócz podstawowym informacji, mamy dla ciebie też kilka interesujących ciekawostek oraz przegląd starych i najnowszych kolekcji – czyli wszystko to, co podążająca za modą kobieta powinna wiedzieć.

Historia marki

Nie wszyscy wiedzą, że jedna z najsłynniejszych marek powstała właściwie… przez przypadek. Wszystko zaczęło się bowiem od tego, że jej założyciel, podczas szkolenia na pilota włoskich sił powietrznych, został sfotografowany w stroju własnego projektu. Co więcej, jego zdjęcia błyskawicznie znalazły się w znanym modowym magazynie „Harpe’s Bazaar”. Oszołomiony takim obrotem sprawy Emilio Pucci porzucił karierę pilota i otworzył swoją własną firmę.
Ubrania Pucciego bardzo różniły się od innych, co sprawiło, że pokochały je gwiazdy wielkiego formatu. Marylin Monroe, Audrey Hepburn czy Jackie Kennedy Onassis – trudno wyobrazić sobie większą reklamę marki, niż noszenie ubrań danej firmy przez takie właśnie osobistości.
Kiedy na rynku pojawiło się zainteresowanie minimalizmem, moda „na Pucciego” nieco zmalała. W 2000 roku większościowy pakiet akcji firmy został wykupiony przez koncern LVMH. Obecnie dyrektorem artystycznym jest Peter Dundas.

Przegląd kolekcji

W ciągu wielu lat swojego istnienia, dom mody Pucci wydał wiele przepięknych kolekcji. Warto zapoznać się choć z trzema:

    • 1966 – szaleństwo wzorów

To właśnie w późnych latach sześćdziesiątych Pucci zaprojektował kostiumy kąpielowe i stroje plażowe w znane wzory. „Kreacje” szybko zdobyły uznanie krytyków i miłość pań. Ze względu na niską wagę strojów, były one bardzo chętnie zabierane na różne wyjazdy – opcja idealna na wakacje.

    • 2002 – zawijasy w prostocie

W 2002 roku zaprezentowano ostatnią kolekcję Julio Espady, dyrektora artystycznego marki od 2000 roku. Kolekcja była prosta krojem, ale jednocześnie bardzo zwracała na siebie uwagę dzięki użyciu charakterystycznych wzorów. Mozaiki, zawijasy i marmurkowe barwienia spodobały się odbiorcom.

    • 2006 – purpura i czerń

Ta kolekcja była przejawem dopasowywania się marki do najnowszych wymagań rynku. Powtarzające się często wzory zostały zastąpione przez spiralne nowości, a gama kolorystyczna została poszerzona o nowe opcje – między innymi o czerń oraz parmeński fiolet. Zauważono także nowe podejście do krojów.

Pucci dzisiaj

Do tej pory ta włoska marka zachwycała i zaskakiwała najnowszymi wzorami – nie inaczej jest w najnowszej kolekcji. Gęste wzory, fascynujące, jaskrawe kolory i wszystko to podkreślone pięknymi, grubymi futrami – taki jest Pucci dzisiaj. Zachwycający.

Kreacje Pucci są idealne dla kobiet, które chcą podkreślić swoją kobiecość w bardzo delikatnym, ale jednocześnie wyrazistym stylu. Brzmi zachęcająco? Zatem ruszaj na zakupy.

Oceń artykuł

Wielkie marki: Pucci 0 (0)