Wielkie marki: Givenchy

Wielkie marki: Givenchy

Nie wszystkie marki mają to szczęście i zaszczyt, aby współpracować z największymi osobistościami – jak Jacqueline Kennedy czy Audrey Hepburn. Udało się to jednak marce Givenchy - i nie bez powodu.

Sklep Givenchy

Reklama

Marka Givenchy jest bowiem kojarzona z klasyką, pięknem i elegancją. Warto dowiedzieć się, jaka była jej droga do osiągnięcia takie renomy.

Historia marki

Marka Givenchy została założona w roku 1952 przez Huberta de Givenchy. Kreacje projektanta i zarazem sama marka stały się rozpoznawalne dzięki projektom kostiumów do filmów „Zabawna buzia” czy „Śniadanie u Tiffaniego”, gdzie grała Audrey Hepburn. Do klasyki przeszła długa, czarna i zmysłowa suknia, w której aktorka pozuje, trzymając w ustach długiego papierosa.
W 1988 Hubert de Givenchy sprzedał firmę konsorcjum LVMH, a jego następcą stał się John Galliano. Następnie na czele firmy stanął Aleksander McQueen, a potem Julien MacDonald. Od 2005 roku dyrektorem kreatywnym jest Riccardo Tisci.

Przegląd kolekcji

Przez wiele lat Givenchy wydało wiele kolekcji, które wzbudzały zachwyt. Oto kilka z nich.

    • 1953 – Subtelny szyk

Delikatna, kobieca kolekcja zrobiła furorę dzięki odstępstwu od dotychczasowych, bogatych i ciężkich trendów. Pozbawione ostentacyjności, ale jednocześnie podkreślające kobiecą sylwetkę stroje szybko wpadły w gusta oglądających.

    • 1961 – Jacqueline Kennedy

Kiedy Jackie Kennedy zaczęła pokazywać się w strojach Givenchy, na jego klasyczne kreacje zrodził się prawdziwy bum. Warto dodać, że do strojów pierwszej damy Ameryki projektant zawsze dodawał coś wyróżniającego się. Przykładem był np. wielki guzik czy płaska, duża kokarda.

    • 1969 – Nowoczesne bikini

Pod koniec lat sześćdziesiątych projektant zaprezentował wyjątkowy kostium kąpielowy – było to bikini z pofałdowaną, okrągłą falbaną. Ten element pojawia się w modzie do dzisiaj.

    • 1997 – kontrowersje

Pod koniec lat dziewięćdziesiątych ukazała się pierwsza kolekcja Aleksandra McQueena dla Givenchy. Projektant zaprezentował wówczas między innymi XIX-wieczny mundur wojskowy, który miał stać się kostiumem cheerleaderki. Uznano wówczas jednak, że kolekcja nie jest zgodna z tradycjami firmy.

    • 2008 – Ricardo Tisci

Gdy dyrektorem artystycznym stał się Ricardo Tisci, kolekcje domu mody Givenchy zaczęły znowu zachwycać. Przykładem tego był pokaz z 2008, na którym zaprezentowano kreacje będące mieszaniną współczesnego gotyku i kostiumów tanecznych.

Ciekawostka

Gdy Hubert de Givenchy otworzył swój dom mody, pracowała u niego modelka Bettina, której imieniem projektant nazwał słynną, białą bluzkę z falbanami i czarnym haftem..

Niepisana klasa elegancji mówi, by nie przesadzać z dodatkami i przepychem. W domu mody Givenchy zasadę tę stosuje się „od zawsze”, co skutkuje fenomenalnymi sukcesami firmy.

Oceń artykuł

Wielkie marki: Givenchy 0/5 (0 głosy)

Reklama

Powiązane artykuły

Wielkie marki: Ungaro

Właściciel marki Ungaro podążał z początku we nieco innym kierunku, niż robi to aktualnie. Zmiana była dobrym pomysłem, za którym chowała się szansa wielkiego sukcesu.

Wielkie marki: Pringle of Scotland

Co z tak wielką, modową marką ma wspólnego sweterek – bliźniak, które gwiazdy pokochały markę Pringle of Scotland i za co oraz ile już lat firma ta istnieje na rynku. Ja wiem to wszystko, a ty?

Wielkie marki: Preen

Sięganie po przeróżne inspiracje jest znanym, ale nadal bardzo skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi wielkich gwiazd. I po takie właśnie rozwiązanie sięgnięto w marce Preen. Czy skutecznie?

Wielkie marki: Paul & Joe

Czy wiedziałaś, że markę Paul & Joe założyła… kobieta? A to tylko jedna z ciekawostek, które wiem o tej wielkiej i popularnej firmie. Jeśli kochasz modę, powinnaś znać je wszystkie.

Wielkie marki: Mulberry

Znak rozpoznawczy firmy Mulberry jest jednym z najbardziej wyróżniających się na całym świecie. Poszukują go klientki sklepów vintage, kochają kolekcjonerki i wielbią modowe fanatyczki.

Wielkie marki: Moschino

Wydaje się, że projektanci mody powinni być poważni, zdystansowani, wyważeni… ale to oczywiście nieprawda. Niektórzy, tak jak założyciel marki Moshino, może po prostu śmiać się z mody i tym samym również robić karierę.

Wielkie marki: Marni

Nie każda marka modowa zaczynała swoją karierę poprzez założenie firmy „ot tak”. Niektóre korzystały najpierw z pomocy marek o wyrobionej już pozycji. Tak postąpiono z Marni – ale czy była to dobra decyzja?

Wielkie marki: Marchesa

Idealna sukienka, piękna kreacja, fenomenalna suknia – jakkolwiek nazwać by efekty działań projektantek „Marchesa”, niezmiennie budzą zachwyt wśród kobiet. Klasyka czy oryginalność – co stoi za tym sukcesem?

Wielkie marki: Liberty

Gdybyś urodziła się ponad sto lat temu, mogłabyś, jak dzisiaj, po prostu wejść do domu mody Liberty. Ale wtedy kupiłabyś nie sukienkę, lecz na przykład… stolik do salonu. Jak firma przeszła tak ogromną przemianę i kto za nią stał?

Wielkie marki: Lanvin

Czy marka, która ma ponad 100 lat, może produkować dzisiaj coś modnego? Ci, którzy znają produkty firmy Lanvin, mogą odpowiedzieć pytaniem: „A czy po nocy przychodzi dzień?”. Obie odpowiedzi są równie oczywiste.

Wielkie marki: Guess

Rekordowa ilość sklepów, inspiracja najpiękniejszymi kobietami świata, wielobranżowość – to przepis na sukces według marki Guess. Z takiego przepisu musi wyjść smakowity kąsek dla wielu pasjonatek mody.

Najnowsze artykuły

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top