Wielkie marki: Versace

Wielkie marki: Versace

Nie ma chyba na świecie kobiety, która nie znałaby marki Versace. Z drugiej jednak strony, nie każda kobieta zna historię tej niezwykłej firmy albo jej kolekcje sprzed lat.

Sklep Versace

Reklama

Warto to zmienić – bo przecież o takim modowym „gigancie” naprawdę warto wiedzieć coś więcej, niż tylko go „znać”.

Historia marki

Słynną markę założył w roku 1978 równie znany Gianni Versace. Projektant, który był dobrze znany ze swojej niezwykłej wręcz wyobraźni, bardzo szybko uczynił ze swojej firmy niezwykłe modowe imperium.
Już samo logo firmy, które przedstawia głowę Meduzy, nawiązuje do niezwykłych tradycji historycznych.
Bardzo ważne dla marki momenty to na przykład ten, w którym Versace stworzył suknię spiętą agrafkami. W tym właśnie projekcie pojawiła się Elizabeth Hurley, co spowodowało, że nazwisko Versace pojawiło się na pierwszych stronach gazet.
Kolejny istotny dla marki etap to stworzenie pracowni krawieckiej Atelier Versace – w niej projektant aż przez dziesięć lat tworzył ekskluzywne suknie dla najbogatszych klientek.
W 1997 roku Gianni Versace zmarł. Władzę nad marką przejęła jego siostra, Donatella Versace. Projektantka odeszła od pełnych przepychu kolekcji, stawiając na większy minimalizm i powściągliwość w kreacjach.

Przegląd kolekcji

Kolekcje Versace sprzed ponad dwudziestu lat oraz młodsze koniecznie warto znać – to jak dobra historia prawdziwej sztuki modowej.

    • 1992 – po królewsku

Kolekcja z tego roku to skłonienie się ku wielkiemu przepychowi. Tweedowy żakiet w kratkę, złote aplikacje oraz koronkowe tutu zrobiły wrażenie na wszystkich odbiorcach. Warto też wspomnieć o skórzanej, złotej kamizelce – oczywiście również w złotym kolorze oraz spodnie dzwony w kolorze krwistej czerwieni.

    • 1994 – nowocześnie i wykwintnie

Metaliczny, jedwabny dżersej i minimalna długość – taki projekt musiał wyjść spod ręki Versace. Warto dodać, ze to właśnie w tym roku projektant zwrócił na siebie uwagę kreacjami poupinanymi przy pomocy agrafek.

    • 2000 – pod znakiem Jennifer Lopez

Czternaście lat temu w domu mody Versace powstała zniewalająca sukienka, która była spięta tylko w jednym miejscu – na biodrach. Kreacja nie zapadłaby zapewne nikomu szczególnie w pamięć i pozostała w gronie kontrowersyjnych sukienek, gdyby nie fakt, że na czerwonym dywanie wystąpiła w niej Jennifer Lopez, robiąc prawdziwą furorę.

    • 2005 – połączenie stanowczej kobiecości…z delikatnością

Złoty nadruk na sukni to charakterystyczny dla Versace znak. Jednocześnie zaprezentowana, złoto – biała kreacja była zapowiedzią zupełnie nowego, delikatnego, ale nadal bardzo kobiecego stylu.

    • 2008 – z klasą

Sześć lat temu dom mody Versace „wypuścił” kolekcję, która szybko zdobyła sobie uznanie tej „z klasą” Wszystko za sprawą idealnie dobranych kolorów, tkanin tak wspaniałych jak jedwabna satyna i subtelnych krojów.

Ach, Versace… nie trzeba chyba mówić, że warto oszczędzać choć na jeden, drobny gadżet z tej firmy? Ot, malutka torebeczka do pełni szczęścia…

Oceń artykuł

Wielkie marki: Versace 0/5 (0 głosy)

Reklama

Powiązane artykuły

Wielkie marki: Ungaro

Właściciel marki Ungaro podążał z początku we nieco innym kierunku, niż robi to aktualnie. Zmiana była dobrym pomysłem, za którym chowała się szansa wielkiego sukcesu.

Wielkie marki: Pringle of Scotland

Co z tak wielką, modową marką ma wspólnego sweterek – bliźniak, które gwiazdy pokochały markę Pringle of Scotland i za co oraz ile już lat firma ta istnieje na rynku. Ja wiem to wszystko, a ty?

Wielkie marki: Preen

Sięganie po przeróżne inspiracje jest znanym, ale nadal bardzo skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi wielkich gwiazd. I po takie właśnie rozwiązanie sięgnięto w marce Preen. Czy skutecznie?

Wielkie marki: Paul & Joe

Czy wiedziałaś, że markę Paul & Joe założyła… kobieta? A to tylko jedna z ciekawostek, które wiem o tej wielkiej i popularnej firmie. Jeśli kochasz modę, powinnaś znać je wszystkie.

Wielkie marki: Mulberry

Znak rozpoznawczy firmy Mulberry jest jednym z najbardziej wyróżniających się na całym świecie. Poszukują go klientki sklepów vintage, kochają kolekcjonerki i wielbią modowe fanatyczki.

Wielkie marki: Moschino

Wydaje się, że projektanci mody powinni być poważni, zdystansowani, wyważeni… ale to oczywiście nieprawda. Niektórzy, tak jak założyciel marki Moshino, może po prostu śmiać się z mody i tym samym również robić karierę.

Wielkie marki: Marni

Nie każda marka modowa zaczynała swoją karierę poprzez założenie firmy „ot tak”. Niektóre korzystały najpierw z pomocy marek o wyrobionej już pozycji. Tak postąpiono z Marni – ale czy była to dobra decyzja?

Wielkie marki: Marchesa

Idealna sukienka, piękna kreacja, fenomenalna suknia – jakkolwiek nazwać by efekty działań projektantek „Marchesa”, niezmiennie budzą zachwyt wśród kobiet. Klasyka czy oryginalność – co stoi za tym sukcesem?

Wielkie marki: Liberty

Gdybyś urodziła się ponad sto lat temu, mogłabyś, jak dzisiaj, po prostu wejść do domu mody Liberty. Ale wtedy kupiłabyś nie sukienkę, lecz na przykład… stolik do salonu. Jak firma przeszła tak ogromną przemianę i kto za nią stał?

Wielkie marki: Lanvin

Czy marka, która ma ponad 100 lat, może produkować dzisiaj coś modnego? Ci, którzy znają produkty firmy Lanvin, mogą odpowiedzieć pytaniem: „A czy po nocy przychodzi dzień?”. Obie odpowiedzi są równie oczywiste.

Wielkie marki: Guess

Rekordowa ilość sklepów, inspiracja najpiękniejszymi kobietami świata, wielobranżowość – to przepis na sukces według marki Guess. Z takiego przepisu musi wyjść smakowity kąsek dla wielu pasjonatek mody.

Najnowsze artykuły

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top