Sklep Versace

Reklama

Warto to zmienić – bo przecież o takim modowym „gigancie” naprawdę warto wiedzieć coś więcej, niż tylko go „znać”.

Historia marki

Słynną markę założył w roku 1978 równie znany Gianni Versace. Projektant, który był dobrze znany ze swojej niezwykłej wręcz wyobraźni, bardzo szybko uczynił ze swojej firmy niezwykłe modowe imperium.
Już samo logo firmy, które przedstawia głowę Meduzy, nawiązuje do niezwykłych tradycji historycznych.
Bardzo ważne dla marki momenty to na przykład ten, w którym Versace stworzył suknię spiętą agrafkami. W tym właśnie projekcie pojawiła się Elizabeth Hurley, co spowodowało, że nazwisko Versace pojawiło się na pierwszych stronach gazet.
Kolejny istotny dla marki etap to stworzenie pracowni krawieckiej Atelier Versace – w niej projektant aż przez dziesięć lat tworzył ekskluzywne suknie dla najbogatszych klientek.
W 1997 roku Gianni Versace zmarł. Władzę nad marką przejęła jego siostra, Donatella Versace. Projektantka odeszła od pełnych przepychu kolekcji, stawiając na większy minimalizm i powściągliwość w kreacjach.

Przegląd kolekcji

Kolekcje Versace sprzed ponad dwudziestu lat oraz młodsze koniecznie warto znać – to jak dobra historia prawdziwej sztuki modowej.

    • 1992 – po królewsku

Kolekcja z tego roku to skłonienie się ku wielkiemu przepychowi. Tweedowy żakiet w kratkę, złote aplikacje oraz koronkowe tutu zrobiły wrażenie na wszystkich odbiorcach. Warto też wspomnieć o skórzanej, złotej kamizelce – oczywiście również w złotym kolorze oraz spodnie dzwony w kolorze krwistej czerwieni.

    • 1994 – nowocześnie i wykwintnie

Metaliczny, jedwabny dżersej i minimalna długość – taki projekt musiał wyjść spod ręki Versace. Warto dodać, ze to właśnie w tym roku projektant zwrócił na siebie uwagę kreacjami poupinanymi przy pomocy agrafek.

    • 2000 – pod znakiem Jennifer Lopez

Czternaście lat temu w domu mody Versace powstała zniewalająca sukienka, która była spięta tylko w jednym miejscu – na biodrach. Kreacja nie zapadłaby zapewne nikomu szczególnie w pamięć i pozostała w gronie kontrowersyjnych sukienek, gdyby nie fakt, że na czerwonym dywanie wystąpiła w niej Jennifer Lopez, robiąc prawdziwą furorę.

    • 2005 – połączenie stanowczej kobiecości…z delikatnością

Złoty nadruk na sukni to charakterystyczny dla Versace znak. Jednocześnie zaprezentowana, złoto – biała kreacja była zapowiedzią zupełnie nowego, delikatnego, ale nadal bardzo kobiecego stylu.

    • 2008 – z klasą

Sześć lat temu dom mody Versace „wypuścił” kolekcję, która szybko zdobyła sobie uznanie tej „z klasą” Wszystko za sprawą idealnie dobranych kolorów, tkanin tak wspaniałych jak jedwabna satyna i subtelnych krojów.

Ach, Versace… nie trzeba chyba mówić, że warto oszczędzać choć na jeden, drobny gadżet z tej firmy? Ot, malutka torebeczka do pełni szczęścia…

Oceń artykuł

Wielkie marki: Versace 0 (0)