Wielkie marki: Valentino

Wielkie marki: Valentino

Istnieją marki, które od początku wierne są swojemu stylowi i jego podstaw nie zmieniają przez lata istnienia. Należy do nich Valentino – marka, która wierna jest kobiecości, elegancji i klasie.

Sklep Valentino

Reklama

Trwanie przy swoich zasadach przyczyniło się do wielkiego sukcesu firmy. Warto jednak przypomnieć jej powstawanie krok po kroku.

Garść faktów

Marka została założona przez Valentino Garavani. Swoje pierwsze atelier założył on w roku 1959 – rok później był już sławny. Valentino miał wspólnika, który włożył duży fakt w spopularyzowanie firmy – był nim Giancarlo Giammetti.
W 1969 w Mediolanie Valentino otworzył swoje pierwsze sklepy z gotową odzieżą, później założył je też w Rzymie.
W 2007 roku, po pięćdziesięciu latach projektowania ubrań, Valentino przeszedł na emeryturę.

Przegląd kolekcji

Przez wiele lat, począwszy od roku 1968, marka Valentino „wydała” wiele pięknych kolekcji, które zachwycały i były natychmiast akceptowane przez odbiorców. Warto do nich wrócić:

    • 1968 – „White”

To jednak z pierwszych, a zarazem najsłynniejszych kolekcji Valentino. Kolekcja została przedstawiona w rzymskim apartamencie. Długie do kostek suknie, żakiety i płaszcze – wszystkie w wytwornej bieli, zaprojektowane z przepychem, natychmiast sprawiły, że Valentino stał się niekwestionowanym liderem włoskiego krawiectwa wykwintnego.

    • 1970 – „hippie de luxe”

Ta kolekcja była czymś zupełnie nowym i zaskakującym – Valentino zaprezentował patchworkowy płaszcz w bardzo długiej wersji, co natychmiast spotkało się z dobrym przyjęciem. Projektant dokonał czegoś niezwykłego – przeniósł styl hippie do eleganckiego krawiectwa, a jego ubrania w ogóle nie straciły na stylu.

    • 1989 – przepych

Pod koniec lat dziewięćdziesiątych dom mody Valentino wydał kolekcję, która zachwycała wytwornością. Długie, aksamitne suknie, głęboka czerń i koronki oraz kokardy – nikt nie miał wątpliwości, że dom mody Valentino wie, czym jest elegancja.

    • 2003 – „rosso Valentino”

Nikomu wcześniej nie przyszło zapewne do głowy, aby opatentować… kolor. Ale Valentino to zrobił, zastrzegając szkarłatną barwę, która jest jednocześnie znakiem rozpoznawczym marki. W 2003 roku projektant dał upust swojej miłości do czerwonego koloru, łącząc go w kolekcji z czernią i starym złotem.

    • 2007 – nowy dyrektor, nowy styl

W 2007 roku Valentino odszedł na emeryturę, a nowym dyrektorem marki została Alessandra Facchinette. Projektantka odcięła się od dotychczasowego stylu firmy, odświeżając go dzięki eleganckim, ale skromnym strojom i kostiumom. W palecie barw dominowały szary i niebieski. Kobiecy, delikatny styl jest obecny w marce do dzisiaj.

Ciekawostki

Czy wiesz, że… jednym z najważniejszych klientów Valentino była Jacqueline Kennedy. Była też przyjaciółką samego projektanta.
Czy wiesz, że… Valentino Garavani uwielbia psy? Zwłaszcza… mopsy, ma ich kilka.

Jeśli kochasz elegancję i wykwintny styl, to koniecznie powinnaś zadbać, aby w twojej szafie znalazła się choć jednak kreacja Valentino. Nawet z second handu!

Oceń artykuł

Wielkie marki: Valentino 0/5 (0 głosy)

Reklama

Powiązane artykuły

Wielkie marki: Ungaro

Właściciel marki Ungaro podążał z początku we nieco innym kierunku, niż robi to aktualnie. Zmiana była dobrym pomysłem, za którym chowała się szansa wielkiego sukcesu.

Wielkie marki: Pringle of Scotland

Co z tak wielką, modową marką ma wspólnego sweterek – bliźniak, które gwiazdy pokochały markę Pringle of Scotland i za co oraz ile już lat firma ta istnieje na rynku. Ja wiem to wszystko, a ty?

Wielkie marki: Preen

Sięganie po przeróżne inspiracje jest znanym, ale nadal bardzo skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi wielkich gwiazd. I po takie właśnie rozwiązanie sięgnięto w marce Preen. Czy skutecznie?

Wielkie marki: Paul & Joe

Czy wiedziałaś, że markę Paul & Joe założyła… kobieta? A to tylko jedna z ciekawostek, które wiem o tej wielkiej i popularnej firmie. Jeśli kochasz modę, powinnaś znać je wszystkie.

Wielkie marki: Mulberry

Znak rozpoznawczy firmy Mulberry jest jednym z najbardziej wyróżniających się na całym świecie. Poszukują go klientki sklepów vintage, kochają kolekcjonerki i wielbią modowe fanatyczki.

Wielkie marki: Moschino

Wydaje się, że projektanci mody powinni być poważni, zdystansowani, wyważeni… ale to oczywiście nieprawda. Niektórzy, tak jak założyciel marki Moshino, może po prostu śmiać się z mody i tym samym również robić karierę.

Wielkie marki: Marni

Nie każda marka modowa zaczynała swoją karierę poprzez założenie firmy „ot tak”. Niektóre korzystały najpierw z pomocy marek o wyrobionej już pozycji. Tak postąpiono z Marni – ale czy była to dobra decyzja?

Wielkie marki: Marchesa

Idealna sukienka, piękna kreacja, fenomenalna suknia – jakkolwiek nazwać by efekty działań projektantek „Marchesa”, niezmiennie budzą zachwyt wśród kobiet. Klasyka czy oryginalność – co stoi za tym sukcesem?

Wielkie marki: Liberty

Gdybyś urodziła się ponad sto lat temu, mogłabyś, jak dzisiaj, po prostu wejść do domu mody Liberty. Ale wtedy kupiłabyś nie sukienkę, lecz na przykład… stolik do salonu. Jak firma przeszła tak ogromną przemianę i kto za nią stał?

Wielkie marki: Lanvin

Czy marka, która ma ponad 100 lat, może produkować dzisiaj coś modnego? Ci, którzy znają produkty firmy Lanvin, mogą odpowiedzieć pytaniem: „A czy po nocy przychodzi dzień?”. Obie odpowiedzi są równie oczywiste.

Wielkie marki: Guess

Rekordowa ilość sklepów, inspiracja najpiękniejszymi kobietami świata, wielobranżowość – to przepis na sukces według marki Guess. Z takiego przepisu musi wyjść smakowity kąsek dla wielu pasjonatek mody.

Najnowsze artykuły

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top