Wielkie marki: Diesel

Wielkie marki: Diesel

Trzysta sklepów w osiemdziesięciu krajach i wartość w wysokości 1,8 mld dolarów – to właśnie dane dotyczące znanej marki Diesel. Zaciekawiona? Musisz więc poznać kolejne informacje dotyczącej firmy.

Reklama

Markę tę pozornie znamy wszyscy. Nie wszyscy jednak jesteśmy w stanie powiedzieć o niej coś konkretniejszego. Tymczasem modna kobieta powinna wiedzieć takie rzeczy, więc… warto poczytać.

Historia firmy

Założycielem firmy Diesel jest Renzo Rosso, który urodził się w roku 1955. Początki jego edukacji nie miały wiele wspólnego z modą i tak naprawdę nic nie wskazywało na to, że w przyszłości będzie on właścicielem jednej z tak wielkich marek. Rosso uczył się bowiem w wyższej szkole technicznej. Gdy stał się jej absolwentem, zaczął jednak pracę w fabryce dżinsu.
W 1078 roku Rosso oraz jego były szef założyli „stowarzyszenie” o bynajmniej skromnej nazwie „Genius Group”. Zrzeszano tam najbardziej awangardowych o oryginalnych projektantów.
Najbardziej zawrotnym punktem w dziejach firmy był jednak moment, w którym Rosso zaczął produkować dżinsy oraz swobodne ubrania pod marką Diesel. Kolejne etapy były tylko uwieńczeniem sukcesu – najpierw było to otwarcie linii Diesel Kid, a potem – Diesel Female.

Ciekawe akcenty w strojach Diesel

Marka stawia na oryginalność i zdecydowanie odchodzi od klasycznych ubrań. Przykładem tego mogą być następujące ubrania:

  • 2000 – kolekcja w neutralnych barwach, ale z wielowarstwowymi elementami sportowej odzieży futurystycznej. Były to ubrania z tzw. wymiennymi elementami, co było ciekawym posunięciem.
  • 2006 – militarne akcenty w kolekcji. Tak naprawdę były to wariacje wokół tematu wojskowego. Kurtka pilota bombowca – ale z satynowego materiału i w wersji dla kobiet. Złote galony, mundury polowe, drelichowe spodnie (które jednak świetnie nadawały się do noszenia na co dzień) – wszystko to świadczyło o bawieniu się modą przez markę Diesel.
  • 2010 – kolekcja dla fanów rocka. Cztery lata temu Diesel znowu zaskoczył oryginalnością, tym razem jednak nie postawił na wojsko, ale na… rock. Skóra, łańcuchy, dżins i ćwieki, a wszystko w nowoczesnych krojach i jaskrawych kolorach – to nie mogło się nie udać.

Ciekawostki

Marka Diesel słynie z bardzo kontrowersyjnych kampanii reklamowych. Przykładem może być kampania z roku 2010, w której z plakatów Diesla wołano: „Be stupid!”. Jeden ze sloganów kampanii brzmiał wówczas: „Mądrzy mają plany, głupi mają co wspominać. Bądź głupi!”. Niezależnie od opinii, o marce wówczas mówił każdy. A przecież… o to chodziło.

Posiadasz spodnie marki Diesel? Gratulacje, musisz wyglądać w nich wyjątkowo atrakcyjnie. Marka Diesel słynie bowiem z wyjątkowego kroju swoich dżinsów – kroju, który podkreśla najbardziej kobiece kształty.

Reklama

Powiązane artykuły

Wielkie marki: Ungaro

Właściciel marki Ungaro podążał z początku we nieco innym kierunku, niż robi to aktualnie. Zmiana była dobrym pomysłem, za którym chowała się szansa wielkiego sukcesu.

Wielkie marki: Pringle of Scotland

Co z tak wielką, modową marką ma wspólnego sweterek – bliźniak, które gwiazdy pokochały markę Pringle of Scotland i za co oraz ile już lat firma ta istnieje na rynku. Ja wiem to wszystko, a ty?

Wielkie marki: Preen

Sięganie po przeróżne inspiracje jest znanym, ale nadal bardzo skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi wielkich gwiazd. I po takie właśnie rozwiązanie sięgnięto w marce Preen. Czy skutecznie?

Wielkie marki: Paul & Joe

Czy wiedziałaś, że markę Paul & Joe założyła… kobieta? A to tylko jedna z ciekawostek, które wiem o tej wielkiej i popularnej firmie. Jeśli kochasz modę, powinnaś znać je wszystkie.

Wielkie marki: Mulberry

Znak rozpoznawczy firmy Mulberry jest jednym z najbardziej wyróżniających się na całym świecie. Poszukują go klientki sklepów vintage, kochają kolekcjonerki i wielbią modowe fanatyczki.

Wielkie marki: Moschino

Wydaje się, że projektanci mody powinni być poważni, zdystansowani, wyważeni… ale to oczywiście nieprawda. Niektórzy, tak jak założyciel marki Moshino, może po prostu śmiać się z mody i tym samym również robić karierę.

Wielkie marki: Marni

Nie każda marka modowa zaczynała swoją karierę poprzez założenie firmy „ot tak”. Niektóre korzystały najpierw z pomocy marek o wyrobionej już pozycji. Tak postąpiono z Marni – ale czy była to dobra decyzja?

Wielkie marki: Marchesa

Idealna sukienka, piękna kreacja, fenomenalna suknia – jakkolwiek nazwać by efekty działań projektantek „Marchesa”, niezmiennie budzą zachwyt wśród kobiet. Klasyka czy oryginalność – co stoi za tym sukcesem?

Wielkie marki: Liberty

Gdybyś urodziła się ponad sto lat temu, mogłabyś, jak dzisiaj, po prostu wejść do domu mody Liberty. Ale wtedy kupiłabyś nie sukienkę, lecz na przykład… stolik do salonu. Jak firma przeszła tak ogromną przemianę i kto za nią stał?

Wielkie marki: Lanvin

Czy marka, która ma ponad 100 lat, może produkować dzisiaj coś modnego? Ci, którzy znają produkty firmy Lanvin, mogą odpowiedzieć pytaniem: „A czy po nocy przychodzi dzień?”. Obie odpowiedzi są równie oczywiste.

Wielkie marki: Guess

Rekordowa ilość sklepów, inspiracja najpiękniejszymi kobietami świata, wielobranżowość – to przepis na sukces według marki Guess. Z takiego przepisu musi wyjść smakowity kąsek dla wielu pasjonatek mody.

Zobacz również

Najnowsze artykuły

Do czego pasuje szal?

Niezawodne zimą, ale przydatne też latem Wbrew pozorom nie jest łatwo wybrać szal, który doda...

Jaki strój do opery?

Strój na premierę Jeśli zostałyście zaproszone na premierę, to dobrym pomysłem będzie zorientowanie się, jak...

Jak nosić czarny golf?

Czarny golf nosimy często „ot tak”, do jeansów i obojętnie jakich butów. Warto zmienić ten zwyczaj, bo taki właśnie sweterek stanowi idealną bazę dla cudownych stylizacji. I do tego takich, które nie wymagają wielkiego wysiłku!

Jak nosić czerwony golf?

Niektóre nasze ubrania traktujemy… po macoszemu. Jest tak na przykład z czerwonym golfem – nie wkładamy dużo wysiłku w skomponowanie go z innymi ubraniami. A przecież należy mu się „porządna” stylizacja!

Balaclava – co to jest?

Balaclava to czapka kominiarka, która zakrywa twarz. Jest to rodzaj odzieży zimowej i ochronnej, która pełni rolę maski ochronnej i osłony twarzy.

Jak dobrać pierścionek do dłoni i palców?

Pierścionki są subtelnym, lecz kunsztownym elementem biżuterii, który ma za zadanie ozdobić kobiece dłonie. Pamiętaj, żeby świadomie wybrać pierścionek (jego rozmiar, kształt, kolor) i podkreślić nim atuty dłoni.

Co nosić mając krótkie nogi?

Krótkie nogi mogą sprawiać wrażenie dłuższych, jeśli zastosujecie kilka sprawdzonych tricków. Pozostańcie wierne pewnym fasonom i połączeniom, a poczujecie się bardziej pewnie i atrakcyjnie.

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Top