Reklama
Markę tę pozornie znamy wszyscy. Nie wszyscy jednak jesteśmy w stanie powiedzieć o niej coś konkretniejszego. Tymczasem modna kobieta powinna wiedzieć takie rzeczy, więc… warto poczytać.
Historia firmy
Założycielem firmy Diesel jest Renzo Rosso, który urodził się w roku 1955. Początki jego edukacji nie miały wiele wspólnego z modą i tak naprawdę nic nie wskazywało na to, że w przyszłości będzie on właścicielem jednej z tak wielkich marek. Rosso uczył się bowiem w wyższej szkole technicznej. Gdy stał się jej absolwentem, zaczął jednak pracę w fabryce dżinsu.
W 1078 roku Rosso oraz jego były szef założyli „stowarzyszenie” o bynajmniej skromnej nazwie „Genius Group”. Zrzeszano tam najbardziej awangardowych o oryginalnych projektantów.
Najbardziej zawrotnym punktem w dziejach firmy był jednak moment, w którym Rosso zaczął produkować dżinsy oraz swobodne ubrania pod marką Diesel. Kolejne etapy były tylko uwieńczeniem sukcesu – najpierw było to otwarcie linii Diesel Kid, a potem – Diesel Female.
Ciekawe akcenty w strojach Diesel
Marka stawia na oryginalność i zdecydowanie odchodzi od klasycznych ubrań. Przykładem tego mogą być następujące ubrania:
- 2000 – kolekcja w neutralnych barwach, ale z wielowarstwowymi elementami sportowej odzieży futurystycznej. Były to ubrania z tzw. wymiennymi elementami, co było ciekawym posunięciem.
- 2006 – militarne akcenty w kolekcji. Tak naprawdę były to wariacje wokół tematu wojskowego. Kurtka pilota bombowca – ale z satynowego materiału i w wersji dla kobiet. Złote galony, mundury polowe, drelichowe spodnie (które jednak świetnie nadawały się do noszenia na co dzień) – wszystko to świadczyło o bawieniu się modą przez markę Diesel.
- 2010 – kolekcja dla fanów rocka. Cztery lata temu Diesel znowu zaskoczył oryginalnością, tym razem jednak nie postawił na wojsko, ale na… rock. Skóra, łańcuchy, dżins i ćwieki, a wszystko w nowoczesnych krojach i jaskrawych kolorach – to nie mogło się nie udać.
Ciekawostki
Marka Diesel słynie z bardzo kontrowersyjnych kampanii reklamowych. Przykładem może być kampania z roku 2010, w której z plakatów Diesla wołano: „Be stupid!”. Jeden ze sloganów kampanii brzmiał wówczas: „Mądrzy mają plany, głupi mają co wspominać. Bądź głupi!”. Niezależnie od opinii, o marce wówczas mówił każdy. A przecież… o to chodziło.
Posiadasz spodnie marki Diesel? Gratulacje, musisz wyglądać w nich wyjątkowo atrakcyjnie. Marka Diesel słynie bowiem z wyjątkowego kroju swoich dżinsów – kroju, który podkreśla najbardziej kobiece kształty.
Napisz komentarz